Informatyczna
Certyfikacja ISO w Branży Informatycznej
Branża informatyczna w Polsce jest stosunkowo młoda a rotacja na rynku jest duża. Przyczyny rozwoju lub upadku niektórych firm zależą od wielu czynników, ale najważniejszą z nich jest to czy Klienci chcą korzystać z jej usług. Walka konkurencyjna w branży informatycznej rozgrywa się na dwu płaszczyznach:wydajności i kosztów produkcji oraz jakości wyrobów i usług w powiązaniu z przestrzeganiem norm etycznych w interesach.
Przedsiębiorstwa, które nie są w stanie spełnić w/w wymagań muszą liczyć się z wyeliminowaniem z rynku, bankructwem lub z działalnością na granicy opłacalności. To powoduje, że kierownictwo firm coraz częściej traktuje jakość i etykę jako najważniejszy problem w firmie. A klienci coraz częściej preferują dostawców, spełniających wymagania norm ISO 9000 i legitymujących się posiadaniem certyfikatu jakości. Obecnie certyfikat jakości stanowi ważne kryterium wyboru i oceny rynkowej firmy ze strony klientów. Posiadanie certyfikatu, jest podstawowym wymogiem jaki stawiany jest firmom przystępującym do przetargów instytucjonalnych. Firmy posiadające certyfikat jakości, dają zapewnienie klientowi o stworzeniu w swojej firmie najlepszych warunków by produkt lub usługa tej firmy były najlepszej jakości.
Główne korzyści wynikające z posiadania certyfikatu w branżyinformatycznej:
- uporządkowanie, przejawiające się w racjonalizacji i przejrzystości procesów,
- zwiększenie zaufania klientów względem organizacji,
- wzrost wiarygodności organizacji ze strony klientów i partnerów handlowych,
- usprawnienie skuteczności organizacji pracy, obsługi i zarządzania,
- gwarancja i polepszenie wysokiej jakości oferowanych wyrobów,
- poprawa komunikacji wewnątrz organizacji,
- wzrost efektywności i produktywności,
- usprawnienie procedury wdrażania nowych pracowników,
- jasny podział kompetencji i odpowiedzialności,
- ujawnienie rezerw w zasobach i zdolności wytwórczej,
- zmniejszenie strat wynikających z wadliwych wyrobów i ujawnienie źródeł ich powstawania,
- wczesne wykrywanie błędów oraz wad w różnych sferach wytwarzania wyrobu i usługi.
Systemy pokrewne:
- System Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001
- System Zarządzania Usługami IT wg ISO 20000
- System Zarzadzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO 27001
- Inne Systemy